Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikatelský plán založení společnosti se zaměřením na strategii bezobalových produktů
Horňáková, Zuzana ; Milichovský, František (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá vytvorením reálneho podnikateľského plánu na založenie bezobalového obchodu v meste Topoľčany na Slovensku. Teoretické východiská sa zameriavajú na nosnú podnikateľskú myšlienku, použitých analyticko-výskumných metód v rámci plánovania a obsahom štruktúry podnikateľského plánu. Analytická časť obsahuje jednotlivé výstupy zo spracovaných analýz a výskumu, na základe čoho je následne zvolená vhodná stratégia pre začínajúcu spoločnosť v tejto oblasti. Návrhová časť rozpracováva zvolenú stratégiu do jednotlivých častí štruktúry podnikateľského plánu.
Environmentálny pilier spoločenskej zodpovednosti v chování spotrebiteľov
Lovás, Patrik
Lovás, P. Enviromentální pilíř společenské odpovědnosti v chování spotřebitelů. Diplo-mová práce. Mendelova univerzita v Brně. 2021. Diplomová práce se zaměřuje na výzkum environmentálně zodpovědného chování slovenských spotřebitelů s ohledem na zero waste. Z výsledků kvantitativního šetření (n=454) a hloubkových rozhovorů (n=5) lze konstatovat, že se slovenští spotřebitelé o problematiku ochrany životního prostředí aktivně zajímají, což se odráží i v ochotě poptávat ekologicky šetřené, či zero waste produkty. Z provedených šetření rovněž vyplývá, že je takto uvědomělá poptávka limitována především nevědomostí spotřebitelů o takovéto produkci. Na základě těchto zjištěných skutečností jsou navržena doporučení pro obchodníky v oblasti komunikace, která by uměla takové uvědomělé spotřebitelské chování podpořit a následně navýšit, což je současně i cílem této práce.
Bezodpadová budoucnost?
NOVOTNÁ, Věra
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezodpadové budoucnosti. Pojednává o možnostech udržitelného rozvoje, cirkulární ekonomiky a životního stylu Zero Waste (dále jen ZW). Práce je strukturována do dvou částí - teoretické, která se zabývá vývojem a popisem výše zmíněných problematik a praktické, která zjišťuje, jaké jsou překážky k rozšíření životního stylu ZW. Výzkum se opírá o otázky finanční a časové náročnosti ZW, dostupnosti informací a subjektů zabývajících se ZW činnostmi. Bylo zjištěno, že ačkoli je současná veřejnost stále ovlivněna konzumním způsobem života, uchyluje se její část k praktikování vybraných pravidel směru Zero Waste. Nejvíce lidí se zabývá tříděním odpadu (Recycle), zbylé oblasti R's poskytují příležitost pro rozvoj. Hlavními překážkami v rozšíření životního stylu Zero Waste je především nedostupnost informací o ZW, nedostupnost ZW obchodů a dalších iniciativ a také jeho časová náročnost. Doporučení krozšíření ZW se zakládají především na zvýšení propagace udržitelného způsobu života, potažmo jednotlivých pravidel ZW, a to pomocí internetu, médií, činností měst a obcí a v neposlední řadě také pomocí vzdělávacích činností na všech úrovních vzdělávání. Dále je vhodné zmínit podporu vzniku nových ZW iniciativ či podporu změny spotřebitelského smýšlení.
Domácnosti bez odpadů. Vzdálená vize, nebo přicházející realita?
PLAVCOVÁ, Vendula
Bakalářská práce se zaměřuje na skupinu lidí, která žije životním stylem Zero Waste. Tato skupina lidí se snaží co nejvíce eliminovat svůj odpad. Hlavním cílem práce je analyzovat zkušenosti lidí, kteří se rozhodli žít životním stylem Zero Waste a zjistit motivaci těchto lidí k životu bez odpadu. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje životní styl Zero Waste tak, jak je prezentován v literatuře. Tu doplňuje praktická část, která je zpracována formou rozhovorů s lidmi, kteří žijí životním stylem Zero Waste. Sdílí jejich zkušenosti s tímto životním stylem a jejich motivaci. V závěru jsou doporučení pro rozšíření životního stylu Zero Waste v podmínkách České republiky.
Cirkulární ekonomika a bezobalový prodej
HRNEČKOVÁ, Simona
Cílem diplomové práce je je analyzovat nynější situaci na trhu v oblasti bezobalového prodeje. Analýza proběhla pomocí komunikace s nezávislými bezobalovými obchody po celé České republice a zaměřila se na obaly (zejména přepravní obaly) vyskytující se v těchto prodejnách.
Návrh obchodní strategie se zaměřením na zero waste filosofii pro značku Manufaktura
Ročková, Veronika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Návrh obchodní strategie se zaměřením na zero waste filozofii pro značku Manufaktura" se zabývá analýzou problematiky odpadového materiálu na poli kosmetického průmyslu a nabízí jednu z možností řešení tohoto problému pro českou kosmetickou značku Manufaktura. V teoretické části práce vysvětluje základní pojmy spojené s fungováním životního stylu bez obalu, prezentuje značku Manufaktura, její hodnoty a historii, a ukazuje příklady fungujících alternativ na poli udržitelné pečující kosmetiky. Teoretická část práce také vysvětluje důležitost obchodní a marketingové strategie a strategického plánování celkově. Praktická část práce přináší návrh obchodní strategie zaměřené na implementaci stáčeného programu pro několik produktů pečující kosmetiky. Na základě poznatků z provedeného kvalitativního marketingového výzkumu představuje vhodný postup pro implementaci tohoto typu prodeje a přináší řešení na vzniklá úskalí s ním spojená.
Mapování životního stylu Zero Waste
Nováková, Kristýna ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Orcígr, Václav (oponent)
Práce zkoumá vnímání životního stylu Zero Waste z pohledu lidí, kteří tímto životním stylem žijí. Hlavními cíli výzkumu je zmapování vnímání životního stylu Zero Waste v rámci pojmenování toho, co pro informátory ten to životní styl znamená a jak ho vnímají. Dále se zabývám motivacemi, které tito lidé ke svému životnímu stylu mají, ať se jedná o vnější či vnitřní a také se snažím zmapovat přínosy negativní či pozitivní, které Zero Waste přináší do života svých stoupenců. Práce je postavena na kvalitativním výzkumu, konkrétně tedy na sedmi rozhovorech s lidmi, kteří žijí v souladu s životním stylem Zero Waste, se kterými jsem vedla polostrukturované rozhovory. Pomocí tématické analýzy jsem identifikovala deset kategorií, které charakterizují životní styl Zero Waste: snaha o změnu, konverze/změna myšlení, dobrovolná skromnost/boj proti konzumnímu způsobu života, úspora peněz, módní trend, osvěta, spirituální/náboženský aspekt, naplnění/radost/štěstí, komunitní sdílení, morální rozpor. Hlavními zjištěními výzkumu je právě ucelená charakteristika životního stylu Zero Waste, která staví na autentických informacích pořízených přímo od lidí žijících tímto životním stylem. Má zjištění se týkají především samotné charakteristiky Zero Waste, jak tito lidé svůj životní styl vnímají a jakým způsobem ho...
Životní styl "Bez obalu" v České republice
Čuhelová, Andrea ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce má dvě části, praktickou a teoretickou. Praktická část nesoucí název Český BEZ… je dokumentární film o novém životním stylu zero waste, životě bez odpadů. Snímek zachycuje tento trend v České republice v širších souvislostech, konfrontuje jej na životě 4 hlavních postav, předkládá alternativy konvenčnímu způsobu života, ukazuje zejména jejich výhody, a snaží se tak střízlivě poukázat na společensky důležité téma. Teoretická část uvádí pojem zero waste v odborném kontextu, přibližuje jeho význam, okolnosti vzniku, zahraniční a následně i české projekty a český mediální obraz. Závěr práce stručně definuje dokumentární tvorbu, objasňuje okolnosti a proces vzniku praktického výstupu a vlastní autorskou reflexi. Klíčová slova [nulový odpad, bez odpadu, bez obalu, životní styl, společnost, dokumentární film, audiovizuální tvorba, komunita, udržitelnost, ekologie]
Chování spotřebitele při nákupu v bezobalových prodejnách
Brodský, Marek
Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Definuje hlavní faktory, které zákazníky při nákupu ovlivňují a zahrnuje i vymezení důvodů, které vedou spotřebitele k nákupu v „tradičních“ prodejnách. Teoretická část je zaměřena na spotřebitelské chování, marketingovou komunikaci, obaly, odpady a také na bezobalové prodejny. Vlastní část práce obsahuje kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření, které-ho se zúčastnilo 434 respondentů, je složeno z otevřených a uzavřených otázek, respondenti jsou zákazníci jak bezobalových prodejen, tak i klasických prodejen. Na základě dosažených poznatků z teoretické a vlastní části jsou navrhnuta doporučení pro oblast marketingu bezobalové prodejny, jako například větší propagace prodejny pomocí sociálních sítí. Pro respondenty je také důležitá šíře a kvalita sortimentu.
Spotřebitelé a bezobalové prodejny
Hublová, Jitka
Hublová, J. Spotřebitelé a bezobalové obchody. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá bezobalovými obchody s důrazem na chování spotřebitele. Hlavním úkolem práce je navrhnout obecná marketingová doporučení pro bezobalové obchody a konkrétní doporučení pro vybranou prodejnu. Práce se zaměřuje na zkušenosti českých spotřebitelů s bezobalovými prodejnami a jejich ochotu takto nakupovat. K naplnění cíle bylo využito hloubkových rozhovorů (n=26) se zákazníky bezobalových obchodů i se spotřebiteli, kteří v těchto prodejnách zatím nenakupovali. Dále bylo provedeno rovněž dotazníkové šetření (n=379). Na základě výsledků provedeného výzkumu byla formulována obecná doporučení, která byla poté specifikována pro vybraný obchod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.